FAQ – Ofta ställda frågor angående obemannad uthyrning
Du hittar stationen med utrustning vid Åre Marina.
Nej, du behöver inte boka din utrustning i förväg. Du kan boka direkt på plats nere vid Åre marina med hjälp av en QR-kod, men för att vara säker på att just den utrustningen som du vill hyra, kanot, kajak eller sup, finns tillgänglig kan det vara bra att boka i god tid.
Ja, det kan du göra! Välj bara till “Ombokningsskydd” när du gör din bokning första gången, då har du möjlighet att boka om fram till 6 timmar innan bokningen.
Ja! När du hyr en kanot ingår det tre flytvästar och tre paddlar. Till kajak ingår en flytväst, en paddel, ett kapell och ett räddningskit med flottör och länspump. När du hyr SUP ingår en flytväst, paddel och väska med pump till dom uppblåsbara.
Dry-bag går bra att hyra till!
Vi erbjuder inte flytvästar för barn som behöver räddningsvästar.
Du kan inte återlämna utrustningen efter att din hyresperiod har löpt ut. Koden till det digitala låset slutar att fungera när hyresperioden löpt ut. Det kan även vara någon som väntar på utrustningen, så var noga med att planera er paddling för att hinna tillbaka och göra rent utrustningen!
FAQ – Ofta ställda frågor angående längdskidlektioner
I dagsläget erbjuder Vöks Outdoor inte någon skidutrustning. Saknar du utrustning inför lektionen finns det flera aktörer i området. Hör gärna av dig om du inte är säker på vad du behöver för utrustning.
Nej, det går bra att boka en lektion även om du aldrig har åkt skidor innan.
Du är jätte välkommen att boka en längdskidlektion även om du är en mer erfaren skidåkare. Jag hjälper dig gärna att justera lite vinklar och effektivisera rörelser för att du ska utvecklas.